Belajar Forex – Institusi Forex Semalaya ( IFS )

Tuesday, January 9, 2007

Trading Result

Filed under: Daily Trading Result — moneycirrus @ 14:23

My Result start BUY STOP and then SELL STOP

Tuesday 09/01/2007 BS+72 /00 SS 00/00

Wednesday 10/01/2007 BS+20/-40 SS +30/+30

Thursday 11/01/2007 BS+30/+30 SS-22/00

Friday 12/01/2007 BS+30/+30 SS-24/00

Monday 15/01/2007 BS +30/+30 SS -40/00

Tuesday 16/01/2007 BS +30/+30 SS 00/00

Wednesday 17/01/2007 BS +30/+30 SS 00/00

Thursday 18/01/2007 BS +30/+30 SS +30/00

Friday 19/01/2007 BS+30/-40 SS-22/00

Monday 22/01/2007 BS -25/00 SS -21/-25

Tuesday 23/01/2007 BS+30 /+30 SS 00/00

Wednesday 24/01/2007 BS -22/-40 SS +30/+30

Tip mau berjaya dalam forex trading

Filed under: Moneymanagement — moneycirrus @ 14:23

Pelan Perniagaan Perdagangan Persendirian

Aku nk kongsi skit cam mn aku uruskan kewangan aku dalam persiapan utk memasuki market pada setiap hari.

 

Kaedah-kaedah aku gunakan adalah Persiapan Diri dan Teknikal Analisis, tetapi aku slalu disiplinkan diri aku supaya masuk mengikut prosedur-prosedur yang dah ditetapkan oleh sesuatu method untuk mengurangkan risk yang akan di tanggung. Semua peraturan ini dan prosedur-prosedur akan aku kongsi serba sedikit kat sini.

Pasaran-pasaran:

GBP/USD – My favorite pair sebab dia ganazzz

 

Aku pilih pair nie sebab GU adalah antara pair aktif yang trendnya x slalu meragam, biasanye pair nie akan aktif bila masuk waktu London . Pada akulah, nk jadi sorang yang berjaya dalam forex key die adalah “ jadikan trend tuh sebagai best friend kiter dan ibu segala kejayaan ialah PENGALAMAN . Atas sebab nielah aku hanya main pair GU jerk.

 

Timeframe nie jerk aku slalu tengok

 

15 Minit – 30 Minit – 60 Minit – setiap hari

 

Selain GBP/USD, aku tgk gak USD/CHF untuk perhubungan songsangnya, dan juga EUR/USD untuk persamaannya.

 

Waktu Dagangan:

 

Selepas selesai solat Subuh, aku bukaklah PC utk tgk price2 tertentu untuk aku masuk market untuk hari tu,. Bila dah settle semua aku pasang Sell Stop ngan Buy Stop, biasanya dalam kul 7:15 pagi dah settle dah utk entry harian aku,. Klau aku rasa ngantuk lagi aku sambunglah tido, huhu .. klau x aku menjelajah jerk mana2 forum kesukaan aku.

 

Strategi-strategi

 

Aku biasanye alert kat High ngan Low price kelmarin untuk tentukan kat mana aku patut letak Stop Loss aku.. Lagi satu aku suke gak layan news best2. Pasang perangkap jelah sebab FA byk sgt info yang salah ,. Salah predict FA, saje jerk kena mainkan kat Big Trader , x pasal2 aku loss.

 

Utk satu2 entry aku ade tgk 2 or 3 filter yang akan membantu aku dalam menguatkan lagi prediction aku untuk hari tu. Peluang retracement memang jarang sangat aku layan sebab biasanya akan kena telan kat wave lagi besar. Play safe .. penakut siot aku nie .

 

Aku citelah skit pasal stail trading aku,. Kalo korang tengok pada signal aku tu, korang mesti nampak ade 2 signal utk Buy Stop dan 2 signal untuk Sell Stop , andaikata first post aku dah sentuh target hari tuh aku aku pasanglah Trailing Stop Loss ( TSL ), marketiva xde jgn korang tanye lak nanti, North Finance (NF) ade . Balik pada yang kat atas tuh, kalo 2nd entry aku kena gak.. aku peram jelah first post aku sampai kena TP 2nd signal aku tuh.. jadi aku akan dapat double, klau x kena aku close jerk first post aku kalo die patah balik kena TP asal die tuh.

 

 

Indicator aku pkai utk kuatkan prediction aku

 

 

1) Moving Average EMA21 & EMA 34

kalo masuk bab MA nie mestilah melibatkan crossing line, aku biasa monitor TF 15 jerk utk mendapatkan lebih keyakinan utk aku peram post semasa aku kalo dalam profit lagi, klau ngah loss aku xdelah nk peram2 lagi.

 

2) Fibonacci Levels

bab fibo nie layan gak kalo korang nk tgk titik revers mana2 pair jerk, biasa price akan stop kat fibo 38.2 atau 61.8 .. tapi kena tgk gak bape kuat support kat area nie, kalo kuat dgn selamber die jerk tembus dan jalan terus ikut trend semasa sehinggalah berlaku breakout kalo time nk kasi aku makan besar skit.

 

3) Pivot Points

nie mmg aku slalu tgk dan antara price utama harian aku tgk,. Kebiasaannye kalo price dah melepasi 21 point dari pivot nie, market akan slalu continue sampai halangan2 tertentu.

 

4) Vegas

indicator ini adalah antara indicator yang paling byk membantu aku dalam trading kerana dia akan menggambarkan cycle satu2 wave bile nk mula dan bile nk berakhir. Thank debtfreedom, aku kagum ngan ko.. sebab ko ajar aku .

 

 

kasi ayat best skit penat aku taip ..

 

“baik rugi tak trade daripada aku rugi trade”

 

 

Time bile nk close post

 

Bab nie mmg aku jarang sgt pkai sebab aku main ade target point, tapi ade gak masa2 tertentu utk aku guna pakai system nie.. biasanye time laba besar news NFP , hehehe… biasa aku pasang 2 atau 3 Stop Order , bile price dah sentuh titik resistens1 R1 @ rsi14 dah sentuh line 30-20 aku akan close 2 post pertama aku dan akan biarkan satu post aku jalan utk target kedua biasanye R2 atau line2 vegas tertentu untuk peluang revers.

 

Soalan Untuk diri sendiri ??

 

1- ape perasaan aku rasa utk trade hari ni,?. Klau hati aku cakap x sedap jerk … aku x tradelah utk hari tu.

2- Ape perkara lebih penting dari trading utk aku buat hari ni? Klau ade aku cancel trading sebab aku xleh tumpu market.

3- Aku ade masalah peribadi ke tak? Payah skit dah bertunang nie, klau ade aku kena selesaikan dahulu.

4- Kelmarin aku ade loss ke tak? Klau ade aku kena kenalpasti kat mana aku wat silap kelmarin.

 

Money management

 

Aku biasanye akan pasang Stop Loss tiap post yang aku masuk untuk pastikan yang aku takkan total loss kalo berlaku keajaiban dalam market tiap kali aku masuk market. Tiap position aku dah tetapkan hanya 10% sahaja akan aku gunakan utk trading dan tidak akan sesekali riskkan melebihi 10% untuk satu kedudukan.

 

Oleh kerana SL aku slalu berubah2 , ini kerana SL aku berada kat high ngan low price, aku akan kire di mana memastikan tiap post yang aku masuk paling max pun aku akan loss 10% je dari principal aku… tapi ini jarang berlaku kerana jika SL nya melebihi 100 pip aku xkan masuk market dengan nilaian 10% tetapi hanya 5% ..

 

Emosi-emosi:

 

Emosi-emosi adalah sukar untuk menakluki bila dagangan. Di sini ialah bagaimana saya merancang bagi menangani 4 emosi utama:

 

1) takut

masuk memang tetap aku masuk market walaupun aku takut, dah settle Stop Order aku hit, biasanye aku layan jerk adik aku main PS2 ,sambil tgu hit TP ..aku kuar rumah ke pi jumpe member bleh gak layan member2 aku setting motor sprint test.. hobby masa lapang aku tuh,. Jgn arr korang cakap mat rempit tak guna,. Masing2 punye stail lah nk carik kepuasan… heehhehe..

2) ketamakan

tamak nie aku rasa aku hanya leh elakkan dengan tiap kali aku masuk market, aku akan sentiasa set SL ngan TP or TSL . jika target untuk hari ni dah tercapai aku akan berhenti trading untuk hari ini dan tidak akan sekali-kali meletakkan harapan yang aku xkan pernah loss tiap kali aku masuk market. Loss tu adatlah dalam trading, aku kena terima tuh.

4) dendam

perasaan nielah paling byk buat aku loss , time tuh bulan julai.. dendam memang berkait rapat dengan disiplin.. jgn sesekali memasuki market ngan emosi bukan dengan prediction, ape yang aku perlu buat jika aku loss… aku close jerk platform dan buat kerja harian macam biasa. Biasa terapkan dalam diri yang the best signal hanya datang apabila selesai prediction harian bukan time market tengah gerak.

 

 

“Jika anda tahu musuh dan tahu diri kamu, anda tidak perlu takut dengan satu keputusan akan mencetuskan ratusan pertempuran”

Create a free website or blog at WordPress.com.